روابط عمومی
روابط عمومی فعالیتی است ممتد، مداوم و طرح ریزی شده که از طریق آن، افراد و سازمان ها می کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سروکار دارند به دست آورند و در حقیقت بخشی از مدیریت است و در اغلب موارد نقش مغز متفکر، قلب تپنده، دست اجراء، پای پیشرفت، گوش شنوا، چشم بینا و زبان گویای سازمان مدیریت آن را ایفا می کند.
فعالیتی که روابط عمومی انجام میدهد، از دیدگاه نظری«علم»، از جنبه عملی و اجرایی خود«فن» و از جنبه خلاقانه و زیبایی شناختی«هنر» است.روابط عمومی آیینه تمام نمای سازمان و جایگاه دریافت و انتقال اطلاعات است.
پژوهشگاه با برگزاری نشست ها، سخنرانی ها، همایش ها و کارگاه های متعدد و دعوت از استادان حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و هنرهای سنتی، گردشگری و علوم وابسته سعی در ترویج دانش در سطح جامعه دارد.
در این زمینه روابط عمومی با اطلاع رسانی مناسب پیش از برگزاری و تهیه گزارش کوتاه و تفصیلی از محتوای برنامه پس از برگزاری و انتشار مشروح برنامه ها در قالب الکترونیک(در تارنما و شبکه های مجازی) و چاپی(خبرنامه ، ماهنامه و دیگر آثار) در این امر مشارکت دارد.
شرح وظایف:
تهیه و تنظیم و اجرای طرح ها و برنامه های تبلیغاتی و انتشاراتی
مطالعه تمامی جراید و استخراج مطالب علمی مورد نیاز برای ارسال به واحدهای مربوط
انتشار اخبار و اطلاعات داخلی پژوهشگاه برای اطلاع اعضا
اجرای تمامی امور مطبوعاتی و سمعی و بصری پژوهشگاه
همکاری در به روز نمودن اطلاعات پورتال پژوهشگاه
انجام امور مربوط به دعوت از شخصیت های علمی و سیاسی و ... داخل و خارج از کشور با همکاری واحد های ذی ربط
مستند نگاری از تمامی برنامه ها ، نشست ها و همایش ها

علیرضا ناصری
رییس اداره روابطعمومی